بهترین کفش مدرسه برای دانش آموزان

نحوه انتخاب بهترین کفش مدرسه برای دانش آموزان

با تمام شدن فصل تابستان و شروع مدارس در مهرماه، بسیاری از والدین در مورد مهیا کردن فرزندان خود برای مدرسه دچار استرس و نگرانی می‌شوند. یکی از دغدغه های مهم والدین، خرید وسایل مورد نیاز مدرسه برای فرزندان خود است. در این میان، یکی از ملزومات مدرسه که تاثیر مهمی در راحتی و سلامت دانش آموزان دارد، کفش مناسب مدرسه است. از آن‌جایی ‌که دانش‌آموزان اکثر روزهای هفته و چندین ساعت در طول روز را در مدرسه به سر می‌برند؛ انتخاب بهترین کفش مدرسه برای دانش آموزان از اهمیت بالایی برخوردار است.

از آنجایی که تنوع کفش‌های موجود در بازار بسیار بالا است، انتخاب بهترین کفش و خرید آن از بزرگترین تولیدی کفش تهران، دشوار است و والدین را دچار سردرگمی می‌کند. به همین دلیل، برخی از والدین در هنگام خرید کفش مدرسه، با ابهامات و سوالات زیادی مواجه می‌شوند؛ به‌ عنوان مثال این سوال که؛ با توجه به چه ویژگی‌هایی، می‌توان بهترین کفش مدرسه را برای دانش آموزان انتخاب کرد؟

پیش از آنکه بخواهیم به این دسته از سوالات شما پاسخ دهیم، واجب دانستیم تا توضیحات کوتاهی در رابطه با بهترین تولیدی کفش در تهران ؛ یعنی پاتکان در اختیارتان قرار دهیم. مجموعه ما از سال ۱۳۸۶ در زمینه تولید انواع کفش چرم زنانه و مردانه شروع به فعالیت کرده است و طی این دوران توانسته تا نظرات بسیاری را به خود جلب کرده و مشتریان فراوانی را جمع آوری کند.

در صورتی که قصد خرید هر نوع کفش تولید شده از چرم طبیعی را دارید، می‌توانید به صورت حضوری و یا آنلاین، کفش ایده آل خود را خریداری کنید ما در این مقاله، در مورد نحوه انتخاب بهترین کفش مدرسه برای دانش آموزان، اطلاعاتی مفید در اختیار شما قرار می‌دهیم؛ تا انتهای این مطلب از پاتکان با ما همراه باشید.

اهمیت انتخاب کفش استاندارد برای مدرسه

اهمیت انتخاب کفش استاندارد برای مدرسه

از آنجایی استخوان پای کودکان، در حال رشد است و تا دوران نوجوانی و بلوغ خیلی قدرتمند نیست؛ اگر از کفش های نامناسب برای مدرسه استفاده کنند، تحرک بیش از حد، می‌تواند به پای آن‌ها آسیب برساند. استفاده از کفش نامناسب برای کودکان، ضمن آسیب رساندن به پاها، فرزندان دلبند شما را در معرض خطر ابتلا به ناهنجاری های زانو، کمر درد و صافی کف پا و غیره قرار می‌‌دهد. بنابراین بسیار مهم است که یک کفش استاندارد و باکیفیت برای حضور در مدرسه فرزند خود تهیه نمایید.

نکات مهم در خرید کفش مدرسه دخترانه و پسرانه

امروزه انواع کفش‌ها در کیفیت‌های مختلف و برای سنین متفاوت تولید و به بازار عرضه می‌شوند. شاید به نظر، کار دشواری باشد، اما با توجه به چندین ویژگی، می‌توانید در میان انواع کفش‌های موجود در فروشگاه‌ها، بهترین گزینه را برای دانش آموزان انتخاب کنید. از این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

هنگام خرید کفش جوراب بپوشید

توجه داشته باشید که فرزندتان در هنگام امتحان کفش در فروشگاه، جوراب پوشیده باشد. به این ترتیب می‌توانید اندازه واقعی و مناسب کفش را انتخاب نمایید.

کفش را در بعدازظهر بخرید

توصیه می‌شود که هنگام انتخاب بهترین کفش مدرسه برای دانش آموزان، عصرها برای خرید کفش به فروشگاه مراجعه کنید؛ زیرا در این زمان، پا در بزرگ‌‌ترین اندازه خود است. به این ترتیب می‌‌توانید یک کفش با اندازه مناسب را انتخاب کرده و به طور اشتباه کفشی با سایز کوچکتر نخرید.

به دنبال کیفیت باشید

در هنگام خرید کفش مناسب مدرسه، کیفیت را بیش از عامل دیگری، در اولویت قرار دهید. پس از سه ‌سالگی، هر شش ماه یک بار، پای کودک نیم‌ سایز بزرگتر می‌شود. به این ترتیب می توان گفت؛ کفش های مدرسه بین 9 ماه تا یک سال دوام دارند. بنابراین باید کفشی با زیره کفش مقاوم و با کیفیت تهیه کنید که از ماندگاری بالایی برخوردار باشد و حداقل تا پایان یک سال تحصیلی دوام بیاورد.

نکات مهم در خرید کفش مدرسه دخترانه و پسرانه

کفش را حتما امتحان کنید

قبل از خرید بهترین کفش مدرسه برای دانش آموزان، حتما از فرزند خود بخواهید تا کفش را بپوشد و در فروشگاه راه برود تا از میزان راحتی آن اطمینان پیدا کنید.

بهترین روش برای خرید کفش مناسب، تست آن‌ها در فروشگاه است. قبل از تصمیم به خرید کفش، حتماً مطمئن شوید که برای اندازه پاهایتان مناسب است و پاهایتان احساس راحتی دارد. یادآوری می‌شود که هر فرد دارای پایی مخصوص به خود است و انتخاب کفشی که به اندازه پای شما بخورد و احساس راحتی داشته باشد، بسیار مهم است. علاوه بر این، به جزئیات طراحی و سبکی کفش نیز توجه نمایید. در پایان، با قدم زدن و راه رفتن در فروشگاه، از میزان راحتی آن اطمینان پیدا کنید و کفش به درستی با پای شما سازگار است. این روش به شما کمک می‌کند تا از انتخاب درست برای پاهایتان اطمینان حاصل کرده و از مشکلاتی مانند کف زخمی یا ناراحتی در آینده جلوگیری کنید.

اندازه مناسب را بخرید

به دلیل اینکه سایز پای کودکان تغییر می‌کند، بعضی از والدین سعی می‌کنند کفش‌هایی با سایز بزرگتر برای فرزندان خود بخرند؛ به این شکل در هزینه‌های خرید کفش صرفه جویی کنند و فرزندان نیز برای چندین سال همان کفش را استفاده کنند. اما به این توجه نمی‌کنند که بزرگ بودن سایز کفش، برای فرزندان مشکلات زیادی را هنگام فعالیت‌های مدرسه نظیر راه رفتن یا دویدن، ایجاد می‌کند و ممکن است به سلامت آن‌ها آسیب برساند. بهترین کفش مدرسه کفشی است که اندازه آن برای پای دانش آموز کاملا مناسب باشد.

اندازه کفش مدرسه، باید به قدری باشد که پای فرزند شما در آن فضای کافی برای رشد نیز داشته باشد. علاوه بر کفش‌های بزرگ که ممکن است به پای دانش آموز آسیب برسانند، استفاده از کفش‌های کوچک نیز باعث زخم شدن پا و ایجاد تاول خواهد شد. بهترین سایز کفش آن است که فاصله بین جلوی کفش تا انگشت شست پا، به اندازه یک انگشت باشد.

برای انتخاب بهترین سایز کفش مدرسه، از فرزند خود درخواست کنید که بعد از پوشیدن کفش، پاهای خود را درون کفش تکان دهد؛ به این ترتیب می‌توانید از قرارگیری مناسب پا درون کفش اطمینان حاصل کنید. به خاطر داشته باشید که باید این کار را برای هر دو پا امتحان کنید. دلیل این امر، متفاوت بودن سایز پاها در برخی افراد است.

تشخیص مشکلات پای کودک هنگام خرید کفش

یکی از رایج ترین مشکلات در بین کودکان، صافی کف پا می باشد. در کودکانی که کف پای صافی دارند، انگشتان و پاشنه پای آن‌ ها به سمت بیرون انحراف دارد، اما قسمت وسط کف پا، شکل افتاده دارد. این کودکان باید از کفش های مخصوص که متناسب با پای آن ها طراحی شده است، استفاده کنند.

هنگام خرید کفش جوراب بپوشید

راهنمای انتخاب بهترین کفش مدرسه برای دانش آموزان

به دلیل اینکه پای دانش آموزان در طول روز حدود ۶ یا ۷ ساعت در کفش قرار دارد، انتخاب بهترین کفش مدرسه برای دانش آموزان از اهمیت بالایی برخوردار است. چنانچه از کفش مناسب استفاده نشود، می‌تواند منجر به آسیب و صدماتی به پا و ساق پای دانش آموزان شود. بنابراین، مهم است که کفش با کیفیتی برای فرزندان خود انتخاب کنید. برای این کار، باید نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

دوام و کیفیت

کفش استاندارد برای استفاده در مدرسه، کفشی است که در مقابل سایش، پارگی و دیگر آسیب‌هایی که در طول روز ممکن است به آن وارد شود، مقاوم باشد. کفش‌های مدرسه باید از دوام و استحکام خوبی برخوردار باشند. بنابراین، در هنگام خرید کفش مدرسه، به دنبال یک کفش  بادوام و با کیفیت باشید که فرزندان شما بتوانند در فعالیت‌های روزمره، پیاده روی، دویدن و غیره استفاده کنند. خرید کفش بادوام علاوه بر کیفیت بالا، منجر به صرفه جویی در هزینه‌هایی که برای شروع مدرسه فرزندتان به عمل می‌آورید، می‌شود.

انعطاف پذیری

یک کفش مدرسه با کیفیت، باید از انعطاف مناسب برخوردار باشد. برای اینکه میزان انعطاف‌ پذیری کفش را بسنجید، قسمت جلو آن را به سمت بالا خم کنید؛ یک کفش باکیفیت، تنها چند سانتی‌ متر به‌ سمت بالا خم خواهد شد. این امر نشان‌دهنده راحتی کفش برای انگشتان پا است. از انتخاب کفش‌ هایی که زیاد خم می‌‌شوند و پیچ می‌خورند، اجتناب ‌کنید. این نوع کفش ها قادر به محافظت از پا نیستند.

لژ و پاشنه مناسب

یکی از مشخصه‌های بهترین کفش مدرسه برای دانش آموزان، داشتن لژ مناسب است. یک کفش خوب باید دارای کمی پاشنه باشد تا پا درون آن، در موقعیت مناسبی قرار بگیرد. اگر کفش کاملا تخت باشد، موجب جمع شدن انگشتان پا هنگام راه ‌رفتن شده و به پاشنه پا فشار وارد می‌شود.

تشخیص مشکلات پای کودک هنگام خرید کفش

عملکرد و کارایی

توجه داشته باشید که کفش‌ های مد روز، برای پوشیدن در مدرسه انتخاب مناسبی نیستند. دانش‌آموزان به کفشی نیاز دارند که قادر به محافظت از ماهیچه‌ ها، استخوان‌ ها و تاندون‌ های پای آن‌ها باشد. بنابراین در هنگام خرید کفش مناسب مدرسه، باید اندازه گیری سایز پا به درستی انجام پذیرد و  عملکرد آن را در اولویت قرار دهید. در نتیجه، پس از اولویت قرار دادن عملکرد و کارایی، به دنبال ظاهر زیبای کفش باشید.

آستر باکیفیت

یکی از مهمترین مشخصه های کفش خوب، داشتن آستر با کیفیت است. آستر یا کفی کفش، باید کاملا نرم و راحت باشد و از جنسی باشد که بتواند تعریق پا را کاهش دهد. همچنین باید بتوانید در صورت نیاز آستر را به‌ آسانی بردارید و تعویض کنید.

سبک مناسب

برخی از مدارس ممکن است در مورد کفش دستورالعمل‌ های ویژه‌‌ای داشته باشند. به همین دلیل بهتر است ابتدا راجع به قوانین مدرسه آگاهی پیدا کنید و سپس مطابق با آن قوانین بهترین کفش مدرسه برای دانش آموزان را خریداری نمایید.

راهنمای انتخاب بهترین کفش مدرسه

جمع بندی

با شروع سال تحصیلی جدید، اغلب والدین به فکر تهیه کفش و سایز ملزومات مدرسه برای فرزندان خود می‌افتند. از طرفی، به دلیل تنوع بالای کفش‌ها در فروشگاه‌ها، والدین ممکن است در هنگام انتخاب کفش مناسب، سردرگم و گیج شوند. بهترین کفش مدرسه برای دانش آموزان در بین کفش‌های مختلف و متنوع، کاری دشوار است؛ اما با در نظر گرفتن نکاتی که در این مقاله ذکر شد، می‌توانید انتخاب مناسبی داشته باشید.

به یاد داشته باشید که در هنگام انتخاب کفش مدرسه، از خرید کفش‌هایی که دارای زیره چوبی هستند، کفش‌های عروسکی، بوت‌های آگ، کفش‌های راحتی و کاملا تخت، کفش‌های پاشنه دار، کفش‌های سنگین و هرگونه کفشی که برای فعالیت‌های مدرسه دانش آموزان مناسب و راحت نباشد، خودداری کنید. کفش‌های پاشنه دار با وارد آوردن فشار اضافی به کمر فرزندان شما آسیب می‌زنند و احتمال پیچ خوردن پا و رگ به رگ شدن مچ پا نیز وجود دارد. کفش‌های تخت نیز می‌توانند موجب درد پاشنه و کمر درد شوند.

سوالات متداول در خصوص بهترین کفش مدرسه برای دانش آموزان

میزان لژ کفش مدرسه باید چقدر باشد؟

کفش مدرسه نباید کاملا تخت باشد. کفش های تخت می‌توانند در طولانی مدت، با آسیب رساندن به پاشنه پا و کمر، موجب ایجاد مشکلات فراوانی برای دانش آموزان شوند. کفش مدرسه باید از کمی لژ برخوردار باشد. بهترین اندازه لژ کفش، در حدود 2 تا 3 سانتی متر است.

بهترین زمان برای خرید کفش مدرسه چه زمانی در طول روز است؟

بهترین زمان برای خرید کفش مناسب مدرسه، بعد از ظهرها است. پاها در بعدازظهر به بزرگترین سایز خود می‌رسند؛ به همین دلیل زمان مناسبی برای انتخاب و خرید کفشی با اندازه متناسب است.

5/5 - (2 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.