تمیز کردن کفش سفید

بهترین روش های تمیز کردن کفش سفید

حتما برای شما پیش آمده که کفش سفیدتان لکی شده باشد یا کثیفی به بافت و الیاف آن وارد شده باشد. مخصوصا کفش روزمره زنانه که بیشتر پوشیده می‌شود و در معرض کثیفی است. نگران نباشید! ما در این مقاله بهترین روش های تمیز کردن کفش سفید را برای شما آورده ایم. البته در برخی موارد ممکن است لک به راحتی از روی کفش شما پاک نشود یا کلا از بین نرود؛ اما در اکثر موارد استفاده از این روش ها می تواند لکه های کثیفی را از روی کفش سفید شما پاک کند، یا در بدترین حالت آنها را کم رنگ کند. در این صورت شما می توانید با به کارگیری ترفندهای خانگی که ما در این مقاله به شما خواهیم گفت، کاری کنید تا این لک ها به چشم نیایند. با ادامه این مقاله همراه ما باشید.

تمیز کردن کفش سفید با ماشین لباسشویی خوب است یا نه؟

شستن کفش‌های سفید با ماشین لباسشویی می تواند برای کفش های شما هم خوب باشد هم بد. چند نکته هست که هنگام شست و شوی کفش روزمره مردانه و کلا شستشوی کفش، باید به آن توجه کنید. اول اینکه کفش های خود را به هیچ وجه به لباس هایتان درون ماشین لباسشویی نیندازید. دوم اینکه برای شستشوی کفش با ماشین لباسشویی، آن را روی دمای کم تنظیم کنید تا چسب زیره کفشتان باز نشود و کفشتان فرم خودش را از دست ندهد و سوم اینکه حتما کفش هایتان را داخل یک کیسه پارچه‌ای بگذارید بعد درون ماشین بیندازید تا کفش و ماشین هر دو آسیب نبینند.

بعد از شستشو، کفش‌ها را به آرامی خشک کنید و در محیطی خشک و خنک قرار دهید تا بهترین نتیجه را بدهند.

تمیز کردن کفش سفید با خمیر دندان

تمیز کردن کفش سفید با سرکه

تمیز کردن کفش های سفید با خمیر دندان یکی از روش‌های ساده و کارآمد برای پاک کردن لک‌ها و کثیفی‌های سطحی آنهاست. در ادامه توضیح خواهیم داد که چگونه با استفاده از خمیر دندان، می‌توانید کفش های سفید خود را به راحتی تمیز کنید.

ابتدا کفش‌های خود را با یک قطعه پارچه مرطوب تمیز کنید تا از گرد و خاک پاک شوند. سپس مقداری خمیر دندان را روی بخش‌های کثیف کفش‌ها قرار دهید. سعی کنید از یک خمیر دندان سفید استفاده کنید تا رنگ کفش‌های شما را تغییر ندهد.

حال با استفاده از یک قطعه مرطوب و نرم مانند مسواک یا یک فرچه نرم، به آرامی خمیر دندان را روی کفش‌ها بمالید. با استفاده از یک قطعه پارچه تمیز و خشک، خمیر دندان را از روی کفش‌ها پاک کنید و در نهایت اجازه دهید کفش ها خشک شوند.

لازم به ذکر است که این روش تمیز کردن فقط برای کفش‌های سفید مناسب است و در برخی از موارد ممکن است باعث آسیب دیدگی و خراشیدگی سطح کفش شود. همچنین برای بهترین نتیجه، از خمیر دندانی استفاده کنید که بدون افزودن رنگ و اضافات شیمیایی باشد.

تمیز کردن کفش با جوش شیرین و سرکه

تمیز کردن کفش های سفید ممکن است یکی از چالش‌هایی باشد که برخی افراد با آن مواجه می‌شوند. یکی از کارآمدترین روش های تمیز کردن کفش های سفید، استفاده از جوش شیرین و سرکه است. در ادامه توضیح خواهیم داد که چگونه با استفاده از این دو ماده، می‌توانید کفش‌های سفید خود را به راحتی تمیز کنید.

قبل از هر چیز کفش‌های سفید خود را با یک قطعه پارچه مرطوب تمیز کنید تا از گرد و خاک جدا شوند.

شما این کار را به دو روش می توانید انجام دهید؛ اولین روش اینکه می توانید یک قاشق جوش شیرین را در مقداری سرکه بریزید، مقداری آب گرم به آن اضافه کنید و خوب آنها را هم بزنید تا در یکدیگر حل شوند. سپس کفش های خود را به مدت 10 دقیقه درون آن قرار دهید و پس از آن یک مسواک یا فرچه نرم را آرام روی کفش های سفید خود بمالید یا می توانید یک قاشق جوش شیرین را در یک لیوان آب داغ حل کنید و کفش‌های خود را درون آن قرار دهید. بعد از حدود ۱۰ دقیقه، آنها را در محلول یک قاشق سرکه سفید و مقداری آب گرم قرار دهید و بعد از ۵ دقیقه، کفش‌ها را با یک با یک مسواک نرم خوب بشویید.

در نهایت، اجازه دهید تا کفش ها کاملا خشک شوند. با این روش، کفش‌های سفید شما نه تنها تمیز می‌شوند، بلکه بوی بد و لک‌های سطحی آنها نیز برطرف می‌شود. لازم به ذکر است که این روش تمیز کردن برای بعضی از کفش‌ها ممکن است مفید نباشد، بنابراین قبل از استفاده از آن باید مطمئن شوید که ماده‌ی کفش شما با این روش تمیز کردن سازگار است.

تمیز کردن کفش سفید با خمیر دندان

ترفند های از بین بردن لک و تمیز کردن کفش سفید

  • از لاک ناخن سفید استفاده کنید و خراش ها یا لکه های کوچک را به آرامی و دقت روی آنها بکشید.
  • برای تمیز کردن نقاطی از کفش که قابل دسترس نیستند از قلموی مخصوص کفش یا مسواک استفاده کنید.
  • برای تمیز کردن بند کفش های خود از مایع ظرفشویی و آب گرم استفاده کنید.
  • برای از بین بردن لک های روغنی از شامپوی رقیق استفاده کنید.
  • از پاک کن های مخصوص کفش و کیف و ترکیب آنها با سرکه استفاده کنید.
  • کفش های سفید خود را دور از تابش طولانی مدت خورشید نگهداری کنید، نور خورشید ممکن است باعث زرد شدن کفش های سفید شما شود.
  • پس از شستن کفش های خود، آنها را با گلوله های کاغذی پر کنید و در هوای آزاد بگذارید؛ این کار به خشک شدن سریع‌تر آنها کمک می کند.

جمع بندی

در این مقاله از پاتکان به معرفی چندین روش خانگی برای شستشوی کفش های سفید پرداختیم که کاربردی ترین و بهترین آنها استفاده از محلول جوش شیرین و سرکه است. همچنین ترفندهایی برای پوشاندن لک های روی کفش های سفید و شستشوی آنها گفتیم که امیدواریم از این نکات استفاده کنید و کفش های سفیدتان مانند روز اول تمیز شوند.

سوالات متداول

بهترین روش تمیز کردن کفش سفید چرمی چیست؟

یکی از بهترین راه ها استفاده از یک صابون ملایم یا شامپوی رقیق و یک پارچه مرطوب یا اسفنج است، برای آگاهی از روش های دیگر مقاله را کامل بخوانید.

در هنگام شستن کفش های سفید چرمی از چه موادی نباید استفاده کنیم؟

مواد شیمیایی خشن یا ساینده که می توانند به چرم آسیب برسانند، از موادی که آمونیاک دارند استفاده نکنید، از صابون، شوینده و پارچه های رنگی استفاده نکنید.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.