کفش طبی برای کف پای صاف

آیا کفش طبی برای کف پای صاف نیاز است؟ (راه حل کاهش درد پا)

کفش طبی برای کف پای صاف یکی از روش های بی خطر برای درمان است. کف پای صاف که به آن قوس‌های افتاده نیز می‌گویند، وضعیتی است که در آن کف پا قوس طبیعی خود را ندارد و باعث می‌شود هنگام ایستادن، کل کف پا با زمین تماس پیدا کند. در این حالت شما  حمایت قوس مهمی را از دست داده‌اید و مجبورید با پوشیدن کفش طبی برای کف پای صاف این مشکل را رفع کنید.

صافی کف پا ممکن است در بدو تولد وجود داشته باشد یا بعداً ایجاد شود و در برخی موارد نیز صافی کف پا یک بیماری ارثی است. امکان خرید از تولیدی کفش طبی به شما کمک می کند تا بتوانید با اطمینان بیشتر کالای مورد نظر خود را انتخاب و تهیه کنید.

گاهی کف پای صاف در نتیجه نادرست قرار دادن پا موقع راه رفتن یا استفاده از کفش نامناسب که برآمدگی مناسب جهت پر کردن قوس کف پا را ندارد به‌وجود می‌آید. ایستادن یا راه رفتن برای مدت طولانی با کفش‌های پاشنه بلند یا وارد کردن فشار شدید روی پاها نیز از عوامل ایجاد کف پای صاف هستند. صافی کف پا ممکن است به عنوان بخشی از روند پیری نیز باشد.

کفش طبی برای کف پای صاف 

اکثر افراد مبتلا به کف پای صاف به کفش طبی صافی کف پا که پهن است نیاز دارند. به طور کلی باید سعی کنند از پوشیدن کفش جلوی نوک تیز یا باریک خودداری کنند. جلوی کفش باید آنقدر بلند باشد که انگشتان پا در فشار نباشند. 

کفش‌هایی که در نوک انگشتان، پهن هستند، به آن‌ها اجازه باز شدن می‌دهند و باعث کاهش فشار روی نیمه جلویی پا می‌شوند که باعث کاهش درد خواهد شد. کفی محکم و ساپورت پاشنه پا از چرخش پا به سمت داخل جلوگیری کرده و مانع افتادن پا روی قوس آن می‌شود. 

کف پای کاملا صاف باعث درد کمر شده و حتی ممکن است به تاندون‌های پا آسیب برساند. شایع‌ترین آسیب به تاندونی است که استخوان‌های داخل پا را به ماهیچه ساق پا متصل کرده و هنگام راه رفتن از پا حمایت می‌کند. بنابراین افرادی که کف پای صاف دارند باید کفش طبی برای کف پای صاف که پاشنه تقویت شده دارند انتخاب کنند.

درمان کف پای صاف

پاشنه سفت کفش، از پا پشتیبانی کرده و از تاندون آشیل که استخوان پاشنه را به ماهیچه ساق پا متصل می‌کند، محافظت می‌کند.

پوشیدن کفش پاشنه بلند فشار زیادی به نیمه جلوی پا وارد می‌کند و باعث درد و آسیب به تاندون‌ها می‌شود. در صورت داشتن کف پای صاف، کفش پاشنه کوتاه با بالشتک و ساپورت پاشنه را انتخاب کنید. کفش‌های مختلف نیازهای متفاوتی را برآورده می‌کنند. به عنوان مثال، کفش مناسب برای انجام کار ایستاده در تمام روز در محل کار با کفش زمان ورزش متفاوت است. 

انواع کفش‌ طبی برای کف پای صاف دارای کفی‌های ارتوتیک درجه یک با پشتیبانی از قوس آناتومیک پا هستند که از چرخش پا به سمت داخل جلوگیری کرده پا را تثبیت می‌کنند و باعث احساس راحتی پا از پاشنه تا پنجه خواهند شد. یکی از مشکلات رایج برای خانم ها استفاده از کفش های مجلسی است، در صورتی که به دلیل مشکل صافی پا امکان پذیر نیست. در تولیدی کفش زنانه می توانید تعداد زیادی از انواع کفش‌های طبی زنانه را مشاهده کنید.

پاشنه سفت همراه با کفی پهن و ارگونومیک باعث افزایش پایداری و جلوگیری از صاف شدن بیش از حد می‌شود. زیره‌های بالشتکی سبک کفش‌های پیاده‌روی برای پای صاف دارای طراحی ملایمی هستند که ضربه را کاهش داده و سهولت راه رفتن را بهبود می‌بخشند.

کفش طبی زنانه برای کف پای صاف 

انواع کفش طبی زنانه برای کف پای صاف که در بازار وجود دارند دارای پشتیبانی عالی از قوس همراه با بالشتک عالی هستند که پا را دوباره مرتب و تنظیم می‌کنند. کفی‌های سبک وزن با طراحی ملایم سهولت راه رفتن را بهبود بخشیده و در عین حال استرس و فشار روی مفاصل را کاهش می‌دهد. 

طراحی عمق بیشتر و فضای جادار انگشتان پا، تناسب راحت و فضایی را برای کفی‌های سفارشی پا را تضمین می‌کند. انواع مختلفی از کفش‌ها برای خانم‌های دارای کف پای صاف وجود دارد مانند کفش‌های ورزشی، چکمه‌ها، صندل‌ها.

کفش طبی برای کف پای صاف کودکان 

نوزادان معمولاً با قوس‌هایی که زیاد محسوس نیستند به دنیا می‌آیند و ایجاد قوس‌هایی که ثابت می‌مانند ممکن است بعدا در طول رشد اتفاق بیفتد. در برخی کودکان که کف پای صاف انعطاف‌پذیر دارند این مشکل ممکن است تا بعد از 5 سالگی محسوس نباشد.

اکثر کودکان با کف پای صاف معمولاً تا سن 10 سالگی دچار قوس‌های معمولی می‌شوند و داشتن کف پای در اوایل کودکی به این معنی نیست که فرد همیشه کف پای صافی خواهد داشت. با این حال چنانچه کودکی به دلیل رشد نادرست استخوان یا بیماری دیگری مانند اسپینا بیفیدا دارای کف پای صاف باشد باید علت زمینه‌ای آن درمان شود.

قیمت کفش طبی برای کف پای صاف

کفش طبی برای کف پای صاف کودکان احساس راحتی هنگام راه رفتن، دویدن، بازی و جست و خیز را به آن‌ها هدیه خواهد کرد. مدرسه بخش بزرگی از زندگی بچه‌هاست و کفش‌های آن‌ها باید در حین رشد از پا حمایت کنند به‌ویژه اگر کف پای صاف داشته باشند. کودکان نوپا به دلیل بافت نرم اضافی که از استخوان‌های آن‌ها در حین رشد محافظت می‌کند، قوس قابل مشاهده‌ای در پاهای خود ندارند. 

بنابراین از آنجایی که تقریباً همه کودکان نوپا کف پای صاف دارند، اکثر کفش‌های نوپا با کیفیت خوب به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به راحتی روی پاهای کوچک قرار می‌گیرند و در حین رشد مانع ایجاد قوس کف پا نخواهند شد. 

کف پای صاف در کودکان سن پایین جای نگرانی ندارد و با کفش مناسب می‌توانند آزادانه فعالیت کنند و در ضمن کمک به ایجاد قوس طبیعی پا در طول رشد نیز می‌شود. به علت حساس بودن و رشد پا بهتر است از بهترین برند کفش برای کف پای صاف در کودکان استفاده شود تا در فرم‌دهی صحیح پا تاثیر مناسبی داشته باشد. 

کفی کفش طبی برای کف پای صاف 

گاهی برای افرادی که کف پای صاف دارند نیاز به کفش طبی نیست و استفاده از کفی کفش طبی برای کف پای صاف کفایت می‌کند. این کفی‌ها تکیه‌گاه ساختار یافته دارند که با ارتفاع کم یا متوسط و یک کاپ پاشنه عمیق ساخته شده‌اند.  کفی‌های ذکر شده به‌صورت آماده یا سفارشی قابل تهیه و استفاده هستند.

در مواردی که صافی کف پا زیاد دردناک و شدید نیست از انواع آماده که ارزان‌تر هستند، می‌توان استفاده کرد؛ ولی در برخی موارد لازم است تا مناسب کف پای شما کفی مخصوص قالب‌گیری و سفارش داده شود. برای پیدا کردن بهترین کفی کفش طبی برای کف پای صاف باید نوع صافی کف پا شناسایی شود مثلا کف پای صاف سفت و صاف یا کف پای صاف انعطاف پذیر. درک تفاوت بین این دو بسیار مهم است زیرا ارتفاع قوس کفی برای هر کدام متفاوت است.

کف پای صاف سفت زمانی که روی آن می‌ایستید صاف است و زمانی که پاهای شما بدون وزن هستند نیز صاف است.  اگر پایتان را روی زانوی مقابل بگذارید و کف پا همچنان صاف به نظر برسد، کف پای صافی دارید. کف پای صاف انعطاف پذیر زمانی که روی آن می ایستید صاف است، اما زمانی که بدون وزن باشد، قوس پا مشخص می‌شود در این صورت اگر پای خود را روی زانوی مقابل قرار دهید و قوس شما ظاهر شود، کف پای صاف انعطاف‌پذیری دارید.

بهترین کفی‌های نگهدارنده قوس کف پای صاف باید دارای موارد زیر باشند:

  1. قوس کم و حمایت‌کننده: چیزی که شما نیاز دارید یک قوس کم است که پشتیبانی قوی ارائه می‌دهد. قوس محکمی که خیلی بلند باشد دردناک خواهد بود و قوس نرمی که پای شما فشرده ‌شود نیز تسکین طولانی‌مدت ایجاد نمی‌کند. کفی‌ها یک محصول تک سایز نیستند.
  2. تثبیت پاشنه: کاپ‌های پاشنه عمیق به تمرکز چربی در زیر استخوان پاشنه پا کمک می‌کنند و باعث افزایش جذب ضربه خواهند شد.

کف پای صاف

کف پای صاف یک عارضه رایج است که در آن قوس‌های داخل پا با وارد شدن فشار به آن‌ها صاف می‌شوند. هنگامی ایستادن افراد دارای کف پای صاف، پاها به سمت بیرون آمده و تمام کف پا می‌افتد و به زمین برخورد می‌کند. صافی کف پا در نوزادان و کودکان خردسال طبیعی می‌باشد. 

در ادامه ممکن است قوس کف پا در دوران کودکی ایجاد نشود یا در مراحل بعدی زندگی پس از یک آسیب یا از استرس‌های فرسایشی ساده ناشی از سن یا استفاده از کفش نامناسب ایجاد شود. صافی کف پا معمولا بدون درد است. اگر درد ندارید، درمان لازم نیست. با این حال، اگر صافی کف پا باعث درد شما مثلا کمر درد شده و بر فعالیت شما اثر گذاشته ممکن است نیاز به مراجعه به یک متخصص ضروری است. همچنین به شما پیشنهاد می‌کنیم سری به کفش های تولید شده در تولیدی کفش چرم تبریز بزنید.

درمان کف پای صاف 

اگر کف پای صافی دارید که باعث درد یا نگرانی شما نمی‌شود، نیازی به درمان ندارید. با این حال در برخی موارد نیاز به درمان است که شامل استفاده از کفی طبی برای کف پای صاف، فیزیوتراپی، کاهش وزن و پوشیدن کفش طبی برای کف پای صاف است. در برخی موارد نادر نیاز یه جراحی ممکن است وجود داشته باشد. برای کودکان، ممکن است کفش‌های مخصوص یا کاپ‌های پاشنه دار را تجویز کنند تا زمانی که پاهایشان به طور کامل شکل بگیرد.

گاهی برای رفع این مشکل نیاز به ایجاد برخی تغییرات در سبک زندگی شما است. به عنوان مثال، ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی شما ممکن است یک برنامه رژیم غذایی و ورزش را برای مدیریت وزن شما به منظور کاهش فشار روی پاها توصیه کند. گاهی نیز باید از ایستادن یا راه رفتن زیاد بپرهیزید. 

در مواردی که درد زیادی در اثر صافی کف پا در بدن احساس می‌شود ممکن است پزشک اقدام به تجویز داروهای مسکن یا داروی ضد التهاب غیر استروئیدی کند تا درد و تورم احتمالی تسکین یابد. جراحی در موارد جدی‌تر پیشنهاد شده و معمولاً آخرین راه‌حل است. جراح ارتوپد ممکن است در پاهای شما قوس ایجاد کرده، تاندون‌ها را ترمیم کند یا استخوان‌ها و مفاصل شما را جوش دهد. اگر تاندون آشیل خیلی کوتاه باشد جراح قادر است برای کاهش درد آن را طولانی کند.

جمع بندی

در این مقاله از بزرگترین تولیدی کفش در تهران یعنی پاتکان، دریافتیم که صافی کف پا زمانی اتفاق می‌افتد که قوس کف پا کم بوده یا وجود نداشته باشد که اغلب باعث بروز مشکل در راه رفتن و گاهی درد بخصوص در کمر می‌شود. دلایل مختلفی برای صافی کف پا وجود دارد و انواع این شرایط باعث ناراحتی و بروز علائم نمی‌باشند. اگر این معضل در دوران کودکی ایجاد شود، معمولاً حین رشد از بین می‌رود. اصولا نیاز به درمان نیست مگر اینکه درد یا تأثیر بر فعالیت‌های عادی فرد داشته باشد. استفاده از کفی طبی یا کفش طبی برای کف پای صاف بسیار کمک کننده خواهد بود. در برخی موارد نیز مصرف داروهای ضد التهاب لازم است و در موارد نادر ممکن است فرد نیاز به جراحی داشته باشد.

سوالات متداول

چگونه می‌توان کف پای صاف را درمان کرد؟

برخی از تمرینات فیزیوتراپی وجود دارد که عضلات پا را تقویت کرده و باعث بروز قوس کف پا می‌شوند. به‌علاوه پوشیدن کفش‌هایی که قوس کف پا را تثبیت و حمایت می‌کنند در کاهش این مشکل موثر خواهد بود.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.