کفش اسنیکرز چه نوع کفش_هایی هستند؟

کفش اسنیکرز به کفش‌هایی گفته می‌شود که با هدف استفاده ورزشی و روزمره تولید می‌شوند، در واقع انواع مدل‌های کفش‌ اسنیکرز طیف وسیعی از کفش‌های ورزشی را در بر می‌گیرند و معمولاً برای مصارف روزانه و ورزشی یا پیاده‌وری کاربرد دارند. این مدل‌ها معمولا متنوع‌تر از کفش‌های کتانی هستند و طراحی‌های عجیب و غریب با رنگ‌های متنوع در آن‌ها دیده می‌شود. کفش‌های اسنیکرز را می‌توان از محبوب‌ترین کفش‌های افراد مشهور دانست که همین عامل هم موجب جوان پسند بودن این مدل کفش شده و اغلب در استایل‌های خیابانی استفاده می‌شود، از این رو با توجه به محبوبیت بسیار بالای این مدل کفش در این مقاله پاتکان طب به طور کامل به بررسی ویژگی‌های منحصر به فرد و انواع مدل‌های جدید اسنیکرز می‌پردازیم.

دلیل محبوبیت کفش اسنیکرز

دلایل محبوبیت کفش‌های اسنیکرز اورجینال در کیفت بالای محصول، رضایت مشتری و محصولات منحصر به فرد خلاصه می‌شود و شاید مهم‌ترین علت آن در کشورهای مختلف، کسب رضایت افراد مشهور باشد، البته بدیهی است که افراد مشهور از هر محصولی استفاده نمی‌کنند و به دنبال لباس‌های خاص و برند می‌گردند. برند اسنیکرز در زمینه تولید محصولات شایسته افراد مشهور موفق بوده و از زمان شروع به کار تا کنون، رضایت و تایید این افراد را جلب کرده است. نکته جالب توجه این است که دیگر افراد جامعه هم معمولا از افراد مشهور الگوبرداری کرده و سعی می‌کنند از برند‌های موردتایید این افراد تهیه کنند.

کفش اسنیکرز چیست

بررسی تاریخچه برند اسنیکرز

اگر بخواهیم برند اسنیکرز را معرفی کنیم بهتر است ابتدا به معرفی خود این کفش‌ها بپردازیم. اگرچه اسنیکرز اصطلاحی است که همه ما از آن استفاده می‌کنیم اما شاید با معنا و مفهوم آن به طور کامل آشنا نباشیم. اسنیکرز یک اصطلاح رایج در فرهنگ خیابانی و فشن است. اسنیکرز به کفش‌هایی گفته می‌شود که بیشتر در بسکتبال و والیبال کاربرد دارند. اصطلاح اسنیکرز از سال 1920 به بعد بر سر زبان‌ها افتاد، در آن برهه تاریخی اسنیکرز به کفش‌هایی گفته می‌شد که با قدم گذاشتن روی زمین صدایی ایجاد نمی‌کردند و با ظاهر شیک و خاص بسیار جوان‌پسند بودند.

بعد از آن در سال 1950 کفش‌هایی به نام کانورس در بین جوانان و افراد مشهور جامعه محبوب شدند. افراد مشهور این کفش‌ها را می‌پوشیدند و جوانان هم از آن‌ها تقلید می‌کردند. به عنوان مثال در آن زمان‌ها، کفش‌های کانورس آل استار در بین جوانان محبوب شدند و دلیل محبوبیت آن‌ها هم سبکی و راحتی کفش بود. سال 1970 زمان ظهور کفش‌های نایک و آدیداس بود که بازار کفش اسنیکرز را داغ‌تر کرد. این کفش‌ها بسیار باکیفیت و موردتوجه بودند. طی این مسیر در تولید کفش اسنیکرز باعث شد، کفش اسنیکرز معروف شود و به عنوان یک نماد در فرهنگ و مد شناخته شود.

روش تشخیص کفش‌ اسنیکرز اصل و تقلبی

با شناخت ویژگی‌های منحصر به فرد کفش اسنیکرز می‌توانید محصول اصل و تقلبی را تشخیص دهید، چون در تولید آن از فناوری‌های خاص و مواد اولیه مرغوب استفاده شده و این ویژگی به شکل‌های متفاوتی در محصول نهایی جلب توجه می‌کند، در حالت کلی مهم‌ترین ویژگی‌های اسنیکرز‌ها عبارتند از:

  • برند اسنیکرز از فناوری ویژه‌ای در تولید زیره و کف کفش استفاده می‌کند. اگر به دنبال کفش اسنیکرز اورجینال هستید؛ بهتر است در وهله اول زیره کفش را به دقت بررسی کنید، چون زیره این کفش از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و با بررسی آن، می‌توانید متوجه اصل یا فیک بودن محصول شوید.
  • از ویژگی منحصر به فرد کفش اسنیکرز، وجود علامت S در این کفش‌ها اشاره کرد، البته این علامت یا لوگوی شرکت اسنیکرز هم در کفش‌های اصل دیده می‌شود و هم در کفش‌های تقلبی و فیک بازار موجود است که با شناخت نشانه این شرکت و لمس آن تا حد زیادی متوجه اصل یا فیک بودن آن خواهید شد.
  • اگر از ویژگی‌های زیره کفش برند اسنیکرز بپرسید باید به نرمی و انعطاف‌پذیری آن اشاره کنیم که برای بسیاری از مشتریان اهمیت دارد و به راحتی قابل تشخیص است.
  • دوخت منظم لبه‌های کفش یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد کفش مارک اسنیکرز است که با دیدن جعبه کفش هم می‌توانید متوجه اصل یا فیک بودن محصول شوید.

انواع کفش اسنیکرز

پرطرفدارترین مدل‌های کفش اسنیکرز

براساس تحقیقات انجام شده در سال 2024 در خصوص کفش‌های جدید و ترند اسنیکرز، در ادامه جدیدترین و پرطرفدارترین مدل‌های 2024 اسنیکرز را خدمت شما علاقه‌مندان به مد و استایل معرفی می‌کنیم:

آدیداس اوزویگو، پرطرفدارترین اسنیکرز

این کفش‌های اسنیکرز تولید آدیداس بهترین کفش‌های اسنیکرز هستند که بسیاری از ورزشکاران کیفیت آن را تایید می‌کنند. رویه این کفش‌ها بسیار جادار و زیره کفش از حد متوسط ضخیم‌تر است. این کفش‌ها به طرز شگفت‌انگیزی سبک و راحت هستند که تولیدکنندگان این کفش ادعا دارند که با پوشیدن این مدل کفش احساس می‌کنید روی بالش راه می‌روید!

نیو بالانس 9060، بهترین کفش با ظاهر بزرگ

اگر به کفش‌های کتانی ظریف و ساده علاقه ندارید، بهتر است سراغ این مدل بروید. این کفش‌ها در برابر پیچش مقاومت بالایی دارند و ضخامت زیره آن‌ها در بخش پاشنه حدود 3/37 میلی‌متر است. از ایرادات این کفش می‌توان به صدای جیر جیر آن در زمان راه رفتن اشاره کرد. همچنین این مدل دارای رنگ‌های محدودی است. نیو بالانس 9060 از دوام بالایی برخوردار بوده و از مواد درجه یک در تولید آن استفاده شده است.

نایک زوم وومرو 5، بهترین کفش اسنیکرز تابستانی

یکی دیگر از مدل های کفش اسنیکرز که به تازگی ترند شده، نایک زوم وومرو 5 است، این مدل را می‌توان یک کفش نوستالژیک دهه 2000 معرفی کرد. این کفش اسنیکرز، گران قیمت با زیره و آستر مقاوم در برابر سایش دوام بسیاری بالایی دارد. این مدل کفش بسیار انعطاف‌پذیر هستند و از عرق و تاول پا در تابستان جلوگیری می‌کنند.

وجا کامپو، کفش خاص و شیک

اگر به دنبال یک کفش برند و شیک می‌گردید، این مدل برای شما ساخته شده است. وجا کامپو ساختار مینیمالیستی دارد و بهترین گزینه برای پیاده‌روی و مسافرت یا گردش‌های دوستانه است. این مدل، ماندگاری بالایی دارد و در تولید آن از مواد درجه 1 استفاده شده است. جالب است بدانید که مقاومت کفه میانی در آزمایشات 8/109 درصد محکم‌تر از حالت عادی تعیین شده است.

انواع مدل‌های اسنیکرز خاص و گران قیمت

همانطور که گفته شد، افراد مشهور همیشه به دنبال جلب توجه و پوشش‌های عجیب و غریب هستند. قیمت بالا تنها برای قشری از جامعه اهمیتی ندارد، چنین افرادی معمولا به دنبال محصولات لوکس و برند هستند و جذابیت تنها اولویت آن‌ها برای استایل کردن محسوب می‌شود؛ اگر شما نیز به دنبال یک استایل جذاب با کفش اسنیکرز هستید بهتر است با مدل‌های خاصی که در ادامه به آن اشاره می‌شود آشنا شوید:

مدلهای خاص کفش اسنیکرز

اسنیکر ریتون گوچی

این کفش‌ اسنیکرز دخترانه با طراحی حجیم خود، توجه بسیاری از ورزشکاران و دوستداران استایل خیابانی را جلب کرده‌ است. البته این مدل، برای ورزش چندان مناسب نیست. زیره اسنیکر ریتون گوچی بسیار ضخیم و زیبا است. برند گوچی و یک علامت خاص کنار کفش حک شده که زیبایی آن را چند برابر کرده است. زیره این کفش اسنیکرز زنانه از جنس پلاستیک مخصوصی است که انعطاف‌پذیری آن را چند برابر کرده است.

بالنسیاگا تریپل اس

این مدل کفش اسنیکرز پسرانه، ظاهر حجیمی دارد. زیره این کفش ضخیم بوده و مقاومت بالایی در برابر سایش دارد. بالنسیاگا تریپل اس یک کفش استثنایی برای استایل‌های خیابانی است. این مدل کفش اسنیکرز با الهام از تیپ‌های دهه 90 و 2000 طراحی شده است.

اسنیکر پرادا

اسنیکر پردا یک کفش گران قیمت با ظاهری ساده و شیک است که موردتوجه جوانان سراسر جهان قرار گرفته و قیمت نسبتا بالایی دارد. این مدل کفش زیره جالب و با کیفیتی دارد. طراحی منحصر به فرد و رنگبندی آن باعث محبوبیت این مدل شده است. یکی دیگر از دلایل محبوبیت این مدل، استفاده از ترکیب پارچه و پلاستیک در طراحی این مدل کفش اسنیکرز است.

مقایسه ونس و اسنیکرز

ونس و اسنیکرز هر دو از پرطرفدارترین و البته به‌روزترین مدل‌های کفش اسنیکرز هستند. ونس از جمله کفش‌هایی است که در کنار تنوع بالا از یک الگوی خاص تبعیت می‌کند. این کفش‌ها همیشه رنگ و بویی کلاسیک دارند و در یک چهارچوب خاص ساخته می‌شوند. در حالی که استیکرز چهارچوب وسیع‌تری دارند. کفش‌های اسنیکرز مردانه و زنانه، تفاوت‌های آشکارتری دارند. تنوع کفش‌های اسنیکرز بیشتر از کفش‌های ونس است. این کفش‌ها هم برای ورزش و هم برای روزمره مناسب هستند. در حالی که ونس‌ها بیشتر برای مصرف روزانه و اداری پیشنهاد می‌شوند.

مقایسه ونس و اسنیکرز

مقایسه کتانی و اسنیکرز

کتانی‌ها را می‌توان جزئی از کفش‌های اسنیکرز دانست. کفش‌های اسنیکرز با استفاده از فناوری روز دنیا و بر اساس سلیقه‌های جوانان طراحی می‌شوند. در تولید و طراحی کفش‌های کتانی، بیشتر دوام و ماندگاری اهمیت دارد. قیمت کفش‌های اسنیکرز معمولا بیشتر از کفش‌های کتانی است و تنوع این کفش‌ها هم بیشتر است. کتانی‌ها اغلب ظاهر ساده و مینیمالیستی دارند. در حالی که اسنیکرزها در شکل‌های درشت و حجیم هم ساخته می‌شوند و اتفاقا پرطرفدارتر هم هستند.

مقایسه کتانی و اسنیکرز

آیا کفش‌های اسنیکرز تنها برای ورزش مناسب هستند؟

اسنیکرز یک اصطلاح خارجی و آمریکایی است که اگر بخواهیم به بررسی معنا و مفهوم این کلمه بپردازیم؛ باید آن را نوعی کفش ورزشی راحت معنا کنیم که برای استفاده در ورزش و روزمره مناسب است. بنابراین می‌توانیم به این موضوع اشاره کنیم که کفش‌های اسنیکرز هم برای ورزش و پیاده‌روی مناسب هستند و هم برای استفاده روزمره مانند سر کار یا گردش و تفریح توصیه می‌شوند.

سخن پایانی

کفش‌های اسنیکرز از جذاب‌ترین کفش‌های مورتوجه جامعه و به ویژه جوانان است. کفش اسنیکرز یک اصطلاح خارجی به معنای کفش ورزشی و روزمره است. این کفش‌ها با الهام از طرح‌های نوستالژی طراحی می‌شوند اما رنگ و بوی به‌روزی دارند. کفش‌های اسنیکرز در طرح‌های ساده و ظریف یا درشت و حجیمی طراحی می‌شوند. این کفش‌ها تنوع زیادی دارند و برای پیاده‌روی یا ورزش‌های حرفه‌ای تولید می‌شوند.

به این post امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.